Nejsme si vědomi, zda existuje nějaká statistika, kolik je v České republice milovníků cyklistiky, a kolik lidí má doma pojízdné jízdní kolo, na němž alespoň několikrát do roka vyráží do terénu. Každopádně to bude poměrně vysoký počet, už jen proto, že kola jsou dnes velmi dobře dostupná jak fyzicky, tak i cenově, existuje řada odborných servisů a hlavně kolo je technicky mnohem jednodušší mechanismus, než automobil a další dopravní prostředky se spalovacími či elektrickými motory.
Každopádně mít doma vlastní vůz Octavia s tažným zařízením, je nesmírně výhodné právě pro toho, kdo cyklistiku považuje za svůj koníček, a kdo si nenechá ujít příležitost objevovat krásy České republiky na značených cyklostezkách i mimo ně, v terénech, který by nám mohl závidět celý svět. U nás je skutečně mnoho velmi působivých cyklistických terénů, vzpomeňme kupříkladu Třeboňsko a horní tok řeky Lužnice a na něj navazující Českokrumlovsko, Českou Kanadu a Novohradské hory. Nesmírně lákavá je i Šumava, Jizerské a Lužické hory a Krkonoše, všem zde musíte počítat s namáhavějšími trasami.
V čem spočívají výhody nosiče kol na kouli
Nosičů jízdních kol existuje více typů, ten nejstarší je střešní a po nich se začaly objevovat na trhu nosiče na zadní páté dveře a na „kouli“. Čím je nosič na tažné zařízení výjimečný?
Snadná montáž nosiče i instalace kol – to bývá hlavním důvodem, proč si lidé tento typ pořizují. Kola se nasazují do držáků nízko nad zemí, není s nimi manipulováno nad střechou auta, kde hrozí jejich pád na karosérii vozu, a tím pádem také odpadá obtížné zvedání kol až nad hlavu.
Jízda je bezpečnější – mít kola nízko nad zemí a za autem je vždy výhodnější, než na střeše nebo vysoko nad zadními dveřmi. Těžiště auta tak zůstává nízko a to nemá prakticky žádný negativní vliv na jízdní vlastnosti. S takto naloženými bicykly zvládne ujet i delší trasu řidič začátečník.